Kazalo
Električno kolo forum – vse, kar morate vedeti o električnih kolesih!
Danes odgovorimo na najpogostejša vprašanja, ki jih imate v zvezi z električnimi kolesi in odpravimo morebitne dvome pred nakupom.
Splošna vprašanja
Razlogov je veliko:
- Do cilja prispete hitreje in lažje kot z običajnim kolesom. Odvisno od tega, za kakšno vožnjo se odločite, lahko brez večjega napora kolesarite s hitrostjo do 25 km/h na nekaterih kolesih tudi do 35 km/h.
- Lažje kolesarjenje po hribih in ostalih vzpetinah.
- Brez potenja. Čeprav lahko kolesarite veliko hitreje, se vam ne bo zdelo, da bi se morali na cilju oprhati.
- Varnejše kolesarjenje. To se morda ne zdi logično, saj lahko vozite hitreje kot z običajnim kolesom, vendar pa tudi lažje speljete, kar vam omogoča, da se skozi križišče peljete mirneje in hitreje. Ko se vzpenjate po strmih hribih, lahko več energije usmerite v nadzor kolesa, namesto da ga poganjate.
- Bolj zdravo za sklepe. Uporabite električno pomoč, da zmanjšate pritisk na kolena in boke.
- Skupno kolesarjenje ne glede na kondicijo. Morda imate partnerja, ki kolesari z drugačno hitrostjo kot vi. E-kolo lahko izenači tempo za oba, ne glede na pripravljenost.
- Alternativa avtomobilu. Zaradi udobja, enostavnosti in hitrosti je električno kolo pogosteje alternativa avtomobilu kot običajno kolo. Lastniki e-koles se vozijo pogosteje in dlje kot takrat, ko so se zanašali na svoje tradicionalno kolo. Velja za vse starostne skupine.
Ali potrebujem dovoljenje za vožnjo in registracijo za e-kolo?
Za vožnjo z električnimi kolesi do 250 W in 25 km/h potrebujete izpit za kolo, koles ni potrebno registrirati. E-kolesa nad 250 W in nad 25 km/h pa spadajo v kategorijo mopedov in morajo biti registrirana. Potrebujete tudi ustrezno vozniško dovoljenje AM in motoristično čelado (1).
Kje se lahko vozim z e-kolesom?
Uporabniki električnih koles se lahko vozite po kolesarskih stezah/poteh. Kjer to ni izvedljivo, morate voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje do 50 kilometrov na uro (1).
Kaj pa teža e-koles?
Kot nam je povedal eden od naših kupcev, “je e-kolesa morda težko dvigniti, vendar je vožnja nebeška.”
Električna kolesa so običajno težja od običajnih koles. A teža katerega koli kolesa (električnega ali klasičnega) se najbolj občuti pri vzpenjanju v hribe. Električna pomoč pri e-kolesu večkrat nadomesti dodatno težo. Teža je pomembna, če morate dvigniti kolo. To je eden od mnogih razlogov, zakaj imajo e-kolesa prednost pred električnimi skuterji, ki pogosto tehtajo 70 kligramov ali več.
Če se morate za shranjevanje kolesa povzpeti po več stopnicah, toplo priporočamo, da poiščete bolj dostopno lokacijo za shranjevanje.
Polnjenje, baterije in doseg
Kakšen je doseg, ki ga lahko dosežem z enim polnjenjem?
Največji dejavnik, ki prispeva k vašemu dosegu, je, ali poganjate pedala ali samo uporabljate ročico za plin brez poganjanja pedal, skupaj s stopnjo pomoči, ki jo uporabljate. S sproščenim poganjanjem pedal pričakujte 35 do 80 kilometrov z enim polnjenjem za večino e-koles. V nekaterih primerih boste šli še dlje. Imamo kolesa, ki z enim polnjenjem prevozijo več kot 130 kilometrov. Na doseg bodo vplivali tudi zmogljivost baterije, hribi, veter in vaša velikost. Številna električna kolesa zlahka poganjajo pedala kot običajna mestna kolesa. Tako lahko še dodatno razširite doseg z malo ali nič moči na ravnih površinah in po hribu navzdol.
Koliko časa traja polnjenje baterije e-kolesa?
Popolnoma izpraznjena litij-ionska baterija bo potrebovala 3,5 do 6 ur, da se ponovno napolni. Baterije, ki so ob začetku polnjenja še delno napolnjene, bodo potrebovale manj časa. Poleg tega se zadnja ura ali več polnjenja porabi za “dopolnitev” celic in vam ni treba čakati, da se ta postopek zaključi. Tako je mogoče nekatere baterije do 90 % napolniti v 2,5 urah ali manj.
Kolikokrat lahko napolnim z eno baterijo?
Večina baterij za e-kolesa zagotavljajo najmanj 500 polnih ciklov polnjenja, pri čemer bo baterija imela približno 80 % svoje prvotne zmogljivosti. Nekatere baterije lahko zagotovijo do 1200 ciklov polnjenja. Če baterijo napolnite, ko je izpraznjena samo 50 %, to šteje kot samo 1/2 enega cikla polnjenja. Če običajno uporabljate svoje e-kolo v načinu za pomoč pri pedalu, ki združuje moč pedala in električno energijo, lahko pričakujete, da boste prevozili 16.000 do 48.000 kilometrov, preden boste zamenjali baterijo.
Motorji, hitrost in zmogljivost
Ali naj kupim kolo z motorjem v pestu (spredaj/zadaj) ali na sredini (med pedali)?
Vsak ima svoje prednosti. Če ste manj izkušen kolesar, je upravljanje sredinskih motorjev nekoliko lažje, ker zahtevajo manj prestavljanja. Srednji pogoni običajno dobijo nekoliko boljši doseg za enakovredno kapaciteto baterije, ker boste s prestavljanjem dosegli večjo učinkovitost. Medtem ko teoretično dosežete boljše vzpenjanje v hrib s srednjim pogonom, boste običajno ugotovili, da se bodo vsi tipi povzpeli na skoraj vsak hrib.
S senzorjem navora se dovedena moč poveča sorazmerno s količino sile na pedalu, ki jo voznik uporablja. Torej, ko močneje poganjate pedala, se motor avtomatizira in zagotavlja več pomoči. Ko zmanjšate pritisk, dobite malo manj pomoči. V bistvu povečuje moč, ki jo dovajate na pedale. Na voljo imate več stopenj pomoči pri pedalu, pri čemer vsaka stopnja predstavlja višjo ali nižjo okrepitev vaše moči. Senzor navora je lahko bolj podoben vožnji z običajnim kolesom kot senzor kadence. Prav tako se nagiba k bolj gladkemu prenosu moči.
Senzor kadence, morda bolj primerno imenovan senzor gonilke, zagotavlja enotno količino pomoči na vsaki ravni pomoči, ne glede na količino pritiska, ki ga uporabljate. Aktivira se samo z vrtenjem ročice. Ker senzor kadence ne odčitava vašega pritiska na pedalu, dovajanje moči ni tako gladko ali “kolesarsko”. Vendar je dokaj enostavno prilagoditi vašo uporabo kontrolnikov za gladko dovajanje moči. Nekateri ljudje imajo raje senzor kadence, ker ponavadi zagotavlja velik občutek moči brez uporabe velikega pritiska na pedal.
Najboljši način, da ugotovite, katera vrsta pedala je prava za vas, je, da preizkusite oba.
Kako hitro lahko vozim električno kolo?
Če poganjate pedala, lahko vozite tako hitro, kot ga lahko poganjate. Vendar pa večina koles preneha nuditi električno pomoč pri poganjanju pedal pri 25 km/h, kolikor je zakonsko določena hitrost.
Kako pomembna je moč motorja?
Prednosti motorja z visoko močjo so zelo precenjene.
S pravilno zasnovanim e-kolesom in motorjem za e-kolo boste ugotovili, da boste s 500 vati ali manj dobili veliko več moči, kot jo potrebujete. Obstaja veliko motorjev z močjo 250 vatov, ki zagotavljajo toliko navora kot motorji z močjo 500 vatov ali več. Zasnova motorja in prestava kolesa sta veliko pomembnejša od moči motorja.
Večja moč je povezana z večjo porabo energije, zato uporaba motorja z večjo močjo pomeni, da boste potrebovali večjo baterijo, da boste prevozili enako razdaljo. Najdražji del vašega e-kolesa je baterija, zato večji motor zahteva večjo baterijo, kar povzroči višje stroške.
Kratek odgovor – da. Ravno tako je preprosto preklapljati med obema načinoma. Na primer, moč boste morda uporabljali le, ko se vzpenjate v hribe.
Ali moram pedalirati?
V Evropa načeloma da. Tudi pri e-kolesih z loputo za plin boste morali poganjati pedala, ko se vzpenjate po dolgih, strmih klancih, čeprav vam ne bo treba močno poganjati pedal. A poganjanje pedal je nenazadnje bolj zabavno, podaljša doseg vaše baterije, podaljša življenjsko dobo vašega motorja in nenazadnje podaljša tudi vaše življenje.
Servis in vzdrževanje
E-kolo je sestavljeno iz dveh skupin delov – mehanskih in električnih.
Mehanski deli so enaki deli, ki jih imajo tudi klasična kolesa. Servis mehanskih delov lahko opravite v kateri koli kolesarski trgovini. Morda boste ugotovili, da se deli vašega kolesa obrabljajo nekoliko hitreje kot na klasičnem kolesu – zlasti zavorne ploščice, verige, zobniki in pnevmatike. Razlog je v tem, ker večina na svojem e-kolesu prevozi veliko več kilometrov. Obstaja nekaj osnovnih vzdrževalnih del, ki jih lahko opravite sami, na primer pravilno polnjenje pnevmatik in mazanje verige.
Električni deli ne potrebujejo vzdrževanja. Če naletite na težave z električnim delom, se oglasite v trgovini, ki ima nekaj strokovnega znanja na področju servisiranja e-koles. Svetujemo tudi, da servis vedno opravljate pri pooblaščenih prodajalcih (npr. Puch servis)
Podnebje in vreme
Koliko bom zmanjšal ogljični odtis, če bom namesto avtomobila uporabljal e-kolo?
Naše najljubše vprašanje! Povečanje uporabe e-koles bi lahko prihranilo skupno 24,4 milijona metričnih ton emisij ogljikovega dioksida na leto s povprečnim prihrankom 580 kilogramov na osebo, poročajo raziskovalci v reviji Transport Policy (6).
- VIR (1) Računalniške novice (1)
- VIR (2) Six Three Zero
- VIR (3) Corvallis Electric Bikes
- VIR (4) Six Three Zero
- VIR (5) Pinterest
- VIR (6) Anthropocene Magazine
Kaj pa, če pustim električno kolo zunaj na dežju?
Motor in baterija sta dovolj zatesnjena, da sta zaščitena pred dežjem. Predlagamo pa, da če kolo prevažate na zadnjem delu avtomobila in je napovedan dež, baterijo postavite v avto. Vožnja s hitrostjo 70 km/h v nalivu z odkritim akumulatorjem je kot pranje akumulatorja pod pritiskom. To je precej drugače kot vožnja s kolesom v dežju.
Vas zanima še več? V kolikor niste našli odgovora v današnjem prispevku “Električno kolo forum” se nam oglasite – pri NewBike vam bomo z veseljem svetovali! Pa še na čisto gratis testno vožnjo se lahko prijavte!
- Kolesarska košara Basky – trendovska košara nove generacije iz okolju prijaznih materialov! - 24/09/2024
- Nakup kolesa Cortina Family: Popolna rešitev za prevoz otrok v mestu in naložba v prihodnost! - 16/09/2024
- Revolucija v shranjevanju koles: 6 inovativnih rešitev za parkiranje koles, ki prihranijo prostor in povečajo varnost kjerkoli! Ekskluzivno pri Newbike! - 09/09/2024