Pri Newbike dnevno prejemamo vprašanja o različnih vrstah električnih koles ter vseh različnih funkcijah in komponentah, ki vplivajo na njihovo zmogljivost in ceno. Z neverjetno priljubljenostjo v zadnjih nekaj letih je zdaj na voljo toliko različnih e-koles, da včasih težko najdete pravi model, ki vam ustreza. V prispevku si bomo ogledali dve glavni vrsti motornih pogonov za e-kolesa:
- motor v pestu in
- motor s srednjim pogonom.
Pogon motorja na električnem kolesu je eden najpomembnejših dejavnikov pri nakupovanju e-koles, saj igra pomembno vlogo pri splošni zmogljivosti in stroških kolesa. Vsaka od teh vrst motorjev ima veliko prednosti in slabosti, zato si za lažjo izbiro poglejmo nekaj ključnih karakteristik.
Kaj je motor v pestu?
V sistemu pogona v pestu je motor nameščen na zadnjem ali sprednjem kolesu, kjer se tako moč prenaša neposredno na kolo, ko vrtite pedala.
Večina pogonov v pestu uporablja senzor kadence za določanje hitrosti vrtenja pedal. Motorni pogon nato samodejno prilagodi raven moči glede na vašo hitrost vrtenja pedal. Ko hitreje poganjate pedala, motor zmanjša izhodno moč. Če poganjate počasneje, motor poveča moč, da vam zagotovi večjo pomoč. Večina e-koles ima tudi več različnih nastavitev za pomoč pri pedaliranju, tako da lahko prilagodite moč prek kontrol na krmilu in prilagodite svojo vožnjo.
Pogon motorja na električnem kolesu v pestu boste običajno našli pri cenejših modelih e-koles.
Kaj je motor s srednjim pogonom?
Pogon motorja na električnem kolesu s srednjim pogonom je vgrajen neposredno v okvir na sredini kolesa, med pedali. Ta motorni pogon je integriran s pogonskim sklopom, tako da ne poganja neposredno sprednjega ali zadnjega kolesa kot pri kolesu s pogonom v pestu. Namesto tega motor s srednjim pogonom poganja gonilke in verižnik, moč pa se nato prek verige prenaša na kolo.
Razlika v kakovosti vožnje
Poglejmo, kako lokacija motorja vpliva na izkušnjo vožnje. Morda se zdi, da bi bila izkušnja enaka ne glede na to, kje je motor nameščen, vendar je med tema dvema sistemoma motorja zelo pomembna razlika v občutku.
Preprosto povedano, ko se vozite na kolesu s pogonom na zadnjem pestu imate občutek, kot da bi vas potiskali od zadaj.
Primerjalno je izkušnja vožnje na kolesu s srednjim pogonom bolj “naravna”, gladka in bližje dejanskemu občutku običajnega kolesa. To je zato, ker je izhodna moč neposredno integrirana s pogonskim sklopom, kar omogoča večjo odzivnost in pospešek. Kot rezultat, ta integrirani sistem zagotavlja navdušujoč občutek, da vsa moč prihaja neposredno iz vaših nog, medtem ko vrtite pedala in prestavljate prestave. Namesto rahlo sunkovitega, nenadnega skoka moči motorja s pogonom v pestu ni nujno, da čutite, da motor deluje tako močno na kolesu s srednjim pogonom, in resnično dobite občutek, da vi in kolo delujeta kot eno. Z drugimi besedami, čutite moč!
Primerjava cen
Večina modelov s pogonom v pestu se giblje med 1.000 in 2.000 €, medtem ko se modeli s srednjim pogonom začnejo pri približno 2.000 €. To ni zato, ker so motorji s pogonom na zadnjem pestu nujno nižje kakovosti, temveč zato, ker so enostavnejši modeli, ki vsebujejo manj delov, zato so cenejši in lažji za masovno proizvodnjo.
Pri modelih s srednjim pogonom je treba okvirje izdelati po meri, da se prilegajo motorju, motor pa je bolj zapleten z naprednim senzorjem navora. Posledično lahko pričakujete, da bo model s srednjim pogonom stal približno 700 € več kot primerljiv model s pogonom v pestu.
Učinkovitost motorja
Kolesa s srednjim pogonom so jasen zmagovalec v tej kategoriji. Zaradi integracije s sistemom prestavljanja vam motor s srednjim pogonom omogoča uporabo mehanske prednostiprestav za veliko bolj učinkovito vožnjo in daljši doseg. Na primer, ko prestavite v nižjo prestavo, postane pedaliranje lažje in zato gonilke potrebujejo manj moči za vrtenje. To torej omogoča, da vas motor s srednjim pogonom poganja po strmem hribu veliko lažje in učinkoviteje kot motor s pogonom v pestu.
Poleg tega so motorji s srednjim pogonom zasnovani tako, da najbolj učinkovito delujejo pri naravni kadenci povprečnega e-kolesarja (kadenca se preprosto nanaša na to, kako hitro ali počasi se vrtijo pedala med vožnjo). Torej uporaba prestav vašega kolesa med poganjanjem pedal z enakomerno naravno kadenco ohranja motor pri največji učinkovitosti in idealnem območju vrtljajev. To pomeni, da bo motor porabil manj električne energije in tako izboljšal vaš doseg. Motor srednjega pogona običajno deluje s približno 70–80 % učinkovitostjo v primerjavi s približno 30 % pri pogonu zadnjega pesta. Poleg tega bosta baterija in motor lažja na srednjem pogonu.
Vzdrževanje in udobje
Tukaj postane malo zapleteno, saj imata oba motorna pogona na tem področju prednosti in slabosti. Električna kolesa z motorjem v pestu so lahko včasih cenejša za vzdrževanje kot modeli s srednjim pogonom, ker imajo manj gibljivih delov in niso integrirana s sistemom za prestavljanje. Ker motorji s srednjim pogonom prenašajo moč prek pogonskega sklopa, povzročajo večjo obrabo verige, verižnikov in kasete – zato bodo te komponente zahtevale pogostejše vzdrževanje.
Življenjska doba baterije
Motorji s srednjim pogonom so učinkovitejši od pogonov v pestu, zato baterije na kolesu s srednjim pogonom ponavadi zdržijo dlje. Ker se baterije v nekaj letih in nekaj sto življenjskih ciklih razgradijo, so lahko stroški zamenjave baterij v življenjski dobi vašega e-kolesa cenejši pri modelu s srednjim pogonom.
Zamenjava
V tej kategoriji gre očitna prednost srednjim pogonom. Pri modelih s srednjim pogonom je menjava plošče zadnjega kolesa popolnoma enak postopek kot pri navadnem kolesu. Menjava zadnje plošče na kolesu s pogonom v pestu je bolj zapletena. Ker morate kolo odstraniti, da snamete pnevmatiko, boste morali običajno najprej odklopiti motor iz električnega sistema. Dodatna teža motorja prav tako naredi kolo bolj okorno, ko odstranite pnevmatiko, pri tem pa pazite, da ne poškodujete pesta in motorja.
Teža
Ker so električna kolesa težja od običajnih koles, je lahko teža za vas pomemben dejavnik, če boste kolo pogosto dvigovali na vozilo in z njega. Na splošno so modeli s srednjim pogonom nekoliko lažji od koles s pogonom v pestu. Ker so motorji s pogonom v pestu manj učinkoviti, so ti modeli koles pogosto opremljeni z večjimi, težjimi baterijami in motorji, da bi lahko zagotovili primerljiv domet. V povprečju lahko kolesa s pogonom v pestu tehtajo od 1 do 4 kg več od primerljivih modelov s srednjim pogonom.
Rezultati pri vadbi
Ko so se pojavila e-kolesa, je bilo veliko nasprotnikov, ki so rekli, da gre za goljufanje. Od takrat je bilo opravljenih več študij, ki so pokazale, da je na e-kolesu mogoče doseči enako dobro, skoraj tako dobro vadbo kot na običajnem kolesu, odvisno od tega, kako se uporablja. Čeprav ni bilo opravljenih nobenih študij, ki bi primerjale to dvoje, naše izkušnje kažejo, da lahko s kolesom s srednjim pogonom pridobite več prednosti. Če želite zelo lahko vadbo, jo lahko dobite; Če želite posnemati klasična kolesa, lahko storite tudi to. To je težje pri kolesih s pogonom v pestu. Lahko dobro vadite, vendar ne toliko kot na kolesu s srednjim pogonom, saj vas kolo vedno potiska.
Kateri pogon motorja na električnem kolesu torej izbrati?
Izbira med tema dvema vrstama je v resnici odvisna od vašega proračuna, skupaj s tem, kje in kako daleč se boste vozili. Za občasne potnike in kolesarje po asfaltiranih poteh, ki iščejo preprosto kolo z manj težavami pri vzdrževanju, je motor v pestu boljša možnost. Po drugi strani pa, če imate nekoliko višji proračun, potrebujete malo več dosega ali vam je resnično všeč dodana zmogljivost in kakovost vožnje, je kolo s srednjim pogonom morda boljša možnost.
Obiščite nas in jih preizkusite!
Glede na vse to je absolutno najboljši način, da razumete glavne razlike med tema dvema vrstama e-koles, da obiščete našo trgovino Newbike in ju preizkusite! Na voljo imamo številne modele vseh vrst, ki jih lahko vzamete na testno vožnjo. Vse informacije v tem prispevku na temo pogon motorja na električnem kolesu bodo takoj postale bolj smiselne, ko boste skočili na kolo in se odpeljali!
- Dvonivojsko parkirišče za kolesa VelopA-Up | Novost v Sloveniji, ki omogoča najbolj ekonomično shranjevanje koles! - 09/09/2024
- Zdaj je čas za spremembo: Zakaj morate tudi začeti kolesariti po mestu s Cortina kolesi? - 28/08/2024
- Prikolica za kolo za psa Happy ride: Nepozabna pustolovščina na prostem z vašim kosmatim prijateljem, ki zbližuje - 20/08/2024