Kolo na vlak in hopla, novim dogodivščinam naproti!
Slovenci smo še precej zadržani, kar se tiče potovanj s kolesi, a ker v NewBike verjamemo v trajnostno mobilnost in zdravo življenje, vam bomo v današnjem prispevku predstavili nekaj krasnih možnosti za ogled evropskih prestolnic na kolesu.
Že za Ljubljano velja, da se je po njej težko gibati z avtomobilom, da o ostalih glavnih mestih po Evropi sploh ne govorimo. Kaj je torej lepšega kot vzeti vaše mestno kolo na vlak, se odpeljati do izbranega mesta in prijetno pohajkovati ter si ogledati vse čudovite znamenitosti, brez da bi si belili glavo s možnostmi parkiranja. Enostavno, prijetno in sproščujoče, da o finančnih prihrankih sploh ne govorimo.
Preverimo torej nekaj evropskih držav in kakšni so njihovi pogoji za prevoz koles na vlaku.
Pravila o prevozu koles namreč določi vsak upravljavec vlakov, so pa so odvisne tudi od vlakov, ki se uporabljajo na posamezni progi. Vsaka železnica ima tudi ločena pravila glede prevoza zložljivih in običajnih koles.
Potovanje z zložljivimi kolesi
Če zložljiva kolesa položite v potovalne torbe, potem veljajo običajna pravila za prtljago. To pomeni, da lahko z njimi potujete na vlaku kot z drugimi torbami, vendar jih boste morali odložiti na tla in ne v prtljažnike.
Splošni nasveti za potovanja z nezložljivimi kolesi
Če se želite s kolesom (velja za mestna kolesa ali električna kolesa) vkrcati na evropski vlak, priporočamo, da izvedete spodnje preproste korake:
Raziščite vašo pot na spletu, tudi če se ne boste odločili za rezervacijo. Večina spletnih mest za rezervacijo vozovnic ima možnost obkljukati, ali boste s seboj lahko vzeli kolo – čeprav boste morda morali te informacije poiskati s klikom na dodatne povezave.
Če veste, da je rezervacija kolesarskih mest obvezna ali možna, je najbolje, da le-to čim prej rezervirate na spletu – število mest bo najbrž omejeno.
Nikoli ne domnevajte, da lahko vzamete kolo na vlak. Če ne poiščete svojega potovanja ali informacije niso jasne, poskusite obiskati fizično postajo z osebjem, ko prvič nekam prispete, da vam razložijo, kaj morate storiti, ko želite potovati s kolesom.
Tudi če ste karte kupili vnaprej, pridite na železniško postajo vsaj 15 minut pred odhodom vlaka. Vzemite si čas in se pri osebju pozanimajte, kje boste morali počakati s kolesom. Če boste karte kupovali na glavni postaji, vzemite v zakup vsaj še 30 minut časa za nepredvidene situacije – npr. dolge čakalne vrste na blagajni, izpolnjevanje obrazcev za prtljago itd …
Slovenija
Lahko bi rekli, da so Slovenske železnice (1) izjemno poskrbele za potovanje s kolesi (kako ne, saj je Slovenec Janez Puh eden od pionirjev kolesarjenja), saj je strošek izjemno nizek. Če potujete s kolesom po državi, je prispevek samo 1,5 € za običajno kolo in 3 € za električno kolo (ker je težje). Odpravite se lahko tudi v tujino, v tem primeru bosta za kolo plačali 5 €. Peljete se lahko do Avstrije, Madžarske, Italije ali Hrvaške.
Dodatne informacije o možnosti prevoza kolesa dobite na postajah, na katerih prodajajo mednarodne vozovnice, ali v klicnem centru.
Avstrija
OBB (2) je nacionalni železniški operater v Avstriji in svoje lokalne in regionalne železniške storitve na podeželskih (slikovitih območjih) razvršča kot REX, enakovredni v mestih pa sta Citybahn in S-Bahn storitve.
Kolesarske vozovnice morate kupiti preden se vkrcate na katerega koli od teh lokalnih in regionalnih vlakov. Vozovnica za kolo stane 10 % cene običajne vozovnice za odrasle v 2. razredu. Kolesa sicer lahko vzamete samo na vlake, ki imajo določeno skladiščno območje, vendar kot poudarja spletno mesto OBB, prostorov na teh lokacijah na vlakih REX in Citybahn ni mogoče rezervirati.
Posledično ne morete zagotoviti, da bodo mesta na voljo; nekatere proge, ki jih vozijo vlaki REX, imajo odhode samo vsako drugo uro, zlasti ob vikendih. Če ugotovite, da ni prostih mest, ne predvidevajte, da boste morali zapustiti vlak, namesto tega poiščite sprevodnika na vlaku in preverite, kakšne so vaše možnosti.
Italija
Na vseh hitrih vlakih, storitvah Frecce in InterCity, lahko vzamete nezložljivo kolo le, če ga razstavite in spravite v torbo z največjimi dimenzijami 80 x 110 x 40 cm.
Če ga lahko pospravite v torbo, lahko svoje kolo brezplačno vzamete na krov katere koli storitve Trenitalia, vključno z vlaki R/RV – to so podatki Trenitalie (3) glede vožnje s kolesi na svojih vlakih.
Če pa svojega nezložljivega kolesa ne želite razstaviti, sta edini železniški storitvi Trenitalia, ki bo to sprejela, storitvi Regionale (R) in Regionale Veloce (RV), ki imata na vlaku na voljo namenske prostore za shranjevanje koles. To je tudi “pravilo” o storitvah Regionale v severni Italiji, ki jih upravlja Trenord – svoje kolo morate postaviti na za to namenjena območja.
Nemčija
Vsi hitri vlaki IC in EC (4), ki imajo možnost te storitve, imajo stojala za kolesa, zato morate za vkrcanje s kolesom kupiti vozovnico IN kolesarsko rezervacijo, da si zagotovite prostor za svoje kolo. Pavšalna pristojbina, ne glede na razdaljo, za kombinirano kolesarsko vozovnico in rezervacijo je 9 €.
Samo novejši vlaki ICE4 so opremljeni z nosilci za kolesa, tako da ni mogoče potovati z nezložljivim kolesom, če se uporabljajo vlaki ICE 1, ICE 2, ICE 3 ali ICE-T. Vlaki IC so skoraj vedno na voljo kot alternativa tistim vlakom ICE, na katerih kolesa niso dovoljena.
Češka
Možnost za prevoz koles je na voljo na večini vlakov, ki jih zagotavlja nacionalni železniški operater CD (5), in za potovanja znotraj Češke na mednarodnih vlakih.
Toda posebnosti tega, kako potujete s kolesom, tako glede nakupa vozovnic kot ravnanja s kolesom na krovu, so zelo odvisne od poti, po kateri boste šli, in vrste vlaka, ki zagotavlja storitev. Kar je lahko v veliko pomoč pri ugotavljanju, kako potovati s kolesom, je preverjanje informacij na odhod, ki jih lahko najdete na spletnem mestu CD-ja – ključni korak pri iskanju potovanja v spletu je, da kliknete gumb »Podrobnosti«.
Francija
Običajna potovalna “pravila” v Franciji za zložljiva kolesa, zapakirana in postavljena na tla ob sedežu, lahko veljajo tudi za standardna kolesa. Če lahko svoje kolo spravite v torbo največ 120 cm x 90 cm, tako da odstranite sprednje kolo preostanek kolesa date v torbo.
Če teh zahtev ne morete izpolniti, se pravila za uporabo nezložljivega kolesa na vlak razlikujejo glede na vrsto potovanja in v katero regijo boste potovali.
Še posebej koristno pa je, da je nacionalna služba za vozovnice za vlak, SNFC (6), zdaj vključila potovanje s kolesi v svojo napravo za iskanje potovanj.
Belgija
Vse vlake v Belgiji upravlja SNCB (7) in zaračunava pavšalno pristojbino v višini 4 € za kolo. Te vozovnice lahko kupite na postaji na blagajni ali na avtomatih. Vaše potniške in kolesarske vozovnice ne bodo specifične za določen odhod, ker SNCB ne ponuja rezervacij na svojih vlakih.
Bodite pripravljeni, da vam bo sprevodnik na vlaku pokazal, kam postaviti kolo na vlak – vsi vlaki SNCB nimajo določenih kolesarskih prostorov. Spletno mesto SNCB vsebuje omejene informacije, vendar predlog, da bi morali potovati izven konic, pomeni, da obstaja možnost, da bo sprevodnik preprečil, da bi kolesa lahko vzeli na izjemno prometne vlake.
Nizozemska
Kolesa na železnicah NS (8) lahko vzamete na kateri koli vlak kadar koli, če kupite kolesarsko vozovnico za 6,90 € – ta vozovnica, znana kot “Fietskaart Dal”, ima pavšalno ceno, zato ni ni važno, kako daleč boste potovali.
Vendar obstajajo izjeme, zlasti od ponedeljka do petka ne morete vzeti nezložljivih koles na noben vlak med 6.30 – 09.00 in med 16.00 – 18.30.
Kolesarske prostore je zdaj mogoče rezervirati že pred potovanjem.
- VIR (1) Slovenske železnice
- VIR (2) OBB
- VIR (3) Trenitalia
- VIR (4) Bahn
- VIR (5) CD
- VIR (6) SNFC
- VIR (7) SNCB
- VIR (8) NS
- Dvonivojsko parkirišče za kolesa VelopA-Up | Novost v Sloveniji, ki omogoča najbolj ekonomično shranjevanje koles! - 09/09/2024
- Zdaj je čas za spremembo: Zakaj morate tudi začeti kolesariti po mestu s Cortina kolesi? - 28/08/2024
- Prikolica za kolo za psa Happy ride: Nepozabna pustolovščina na prostem z vašim kosmatim prijateljem, ki zbližuje - 20/08/2024